Thursday, January 27, 2011

bila bebicara tentang C.I.N.T.A

pernahkah korang rasa sakitnya perasaan korang bila cinta yang dibina xkesampaian??
sometimes..after several years..someone yang kita sayang leaving us, bila fikir balik masa yang dibazirkan bertahun2..perggh memang sakit dan seksa kn..

time tu kita rase die totally jerk..apa yang kita nampak all the bad things about her/him..time tu lah kita makan xlalu..tido konfum2 xlena..pastu crying sambil mkn ecekerim..memang masa awal2 tu kalau orang masukkan kita kt hospital bahagia..konfum kalu ade exam tahap kesewelan kite dapat nombor satu kn..

tapi korang fikir x..kadang2 ade hikmahnya..xpelah kalau die nak tinggalkan kita..harini kita nangis la sepuasnye..esok kite bergembira sambil shopping2 lak insyallah kn..If hes stupid enough to leave you, be smart enough to let him go!
        

kerana manusia memang tidak sempurna..maka maafkan lah dia..itu yang terbaik..

dan..sakit jugak bila kita mengharapkan orang yang kita sayang hidup bersama kita..bermacam usaha kita lakukan..tapi kadang2 takdir ALLAH kita tak terlawan..bila die xditakdirkan untuk kita..memang separuh sasau, apa pon nasihat kadang2 langsung xberbekas pada hati kn?sbb bagi kita..hanya kita yang tahu perasaan kita..but..Don’t let someone become your everything, because when they’re gone you have nothing!”

to be frank..cinta kadang2 tidak selalu menyebelahi aku..die membunuh hati aku selumat-lumatnya..
tapi bila aku fikir..Allah tidak akan pernah menzalimi aku..malah DIA sentiasa ada untuk aku..bila aku fikir camtu..aku insaf..

kawan2..dugaan itu melatih kita untuk menjadi kuat.Sometimes we must get hurt in order to grow..we must fail in order to know..

apapon yang kita lakukan..just remember your pride..dont exchange it for nothing..

kesimpulannya ..
pandanglah sesuatu itu dengan hati dan akal kerana sesuatu kejadian Allah itu
bersebab.
hehehehe.., amacam, ade rse termotivasi tak ?


                                                         -jue-yuki-(juhaida hazmiera)-

No comments:

Post a Comment